Followers

HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Saturday, May 17, 2014

Israq Mikraj di Kompleks Darul Hadis


Kenangan Kuliah Israq Mikraj 
Di Darul hadis 
Ganti kuliah Syeikh Zainol Asri 
Takdir Allah 
Ana yang banyak dosa ini ditakdirkan ganti Kuliah Syeikh Zainol Asri di Kompleks Darul Hadis Tok Keling pada hari Khamis malam Jumaat 15.5.2014
Syeikh Zainol Asri ke UNISZA 
Menghadiri majlis maulid bersama Syeikh Nuruddin Marbu Al Banjari 
Apabila saya dihubungi oleh Ust Shah untuk gantikan beliau yang mana beliau diamanahkan untuk ganti Syeikh zainol Asri tetapi beliau ada kerja penting . 
Apabila dihubungi saya amat amat rasa tak layak untuk ganti kuliah Murabbi yang dihormati dan disayangi . 
Keadaan terpaksa . Takdir Allah saya tak faham tetapi saya cuba untuk penuhi hajat . Dengan perasaan amat hina dan kerdil saya cuba penuhi hajat . Dengan ilmu terbatas saya kongsikan cetita Israq Mikraj yang saya dapat ijazah dari guru mulia saya Tuan Guru haji Salleh bin Musa. 
Hikmah yang saya nampak ialah Allah hendak atur sekali sekala agar anak anak Darul hadis dapat merasai cara pondok . 
Moga dengan khidmat pada anak anak Darul Hadis yang hati hati mereka sangat menebal mencintai Rasulullah moga dapat tumpang barakah mereka dan moga kita bersama akan dapat syafat agong Rasulullah SAW.





3 comments:

  1. Teruskan perjuangan mu ustaz..semalam saya ada menghadiri kuliah magrib bersama TG Haji Salleh...nikmat dia Allah ja yang tau..sedap menusuk kalbu..rasa hina diri ini dan kotor,

    ReplyDelete
  2. jeles kat anak anak yang duduk kat situ..

    ReplyDelete

ampuni kami