Followers

HIMPUNAN ULAMA THURATH SIRI 3

Wednesday, November 10, 2010

PONDOK DERANG , KEDAH BANJIR TERUK ...Bantulah Saudara Kita di Derang !!!

ASSALAMUALAIKUM
saudara muslimin muslimat
Semasa saya ziarah PONDOK DERANG Semalam 10 nov 2010
Saya sangat terkejut dengan musibah yang melanda saudara kita di bumi mulia Pondok Derang
Saudara saya  merayu agar kita dapat turun sendiri ke Pondok Derang berilah bantuan andai berkemampuan .
Kesian saudara kita disana , Sekolah , pustaka , kedai koprasi , asrama , rumah guru , rumah pelajar habis ditengelami banjir ...
Peralatan sekolah boleh dikata semua musnah .
Banjir sampai tahap hapus kepala kita , Masyallah
JOM KITA TURUN PONDOK DERANG HULUR BANTUAN
Masyallah , Asrama pelajar lelaki, air naik hingga tahap hapus kepala saya
Masjid Derang . Air tahap Dada saya
Sedih , sayu dan sangat teperanjat saya lihat sausana di bumi mulia PONDOK DERANG
PUSTAKA PONDOK , HABIS MUSNAH ...
Kitab , buku buku dan peralatan musnah .
Kedai runcit semuanya musnah ...



Kelihatan rumah ALLAHYARHAM Ust Nik Mat Derang (r.a)

No comments:

Post a Comment

ampuni kami